Aussieringens

Alla inlägg under juni 2010

Av Carina Losenborg - 30 juni 2010 10:36

Trötta hundar och en trött matte, det är samlingen som är här hemma idag, kände vibbarna att hundarna var trött redan i går kväll, så idag struntade jag i att åka o träna på morgonen som var tänkt utan gick bara en promenad med dem. De behöver ju röra på sig men de behöver vila hjärnan.

Så idag när det äntligen är perfekt träningsväder ska vi nog bara ta det lungt. :) lite ironi är det allt, så idag blir det att städa och feja lite hemma och jobba.

Av Carina Losenborg - 29 juni 2010 20:23

I dag åkte jag och Ulrika upp till huskvarna hundklubb för att träna lydnad. Dock lyckades både jag och Ulrika ta sönder våra solglasögon, snacka om otur och det var en massa konstiga fjärilar och flugor på hela planen men lite träning blev det iaf :)


Bimbo:
Fot- går kanonbra nu. Går mycket bra lyssnar kanon. Taggad och tycker det är roligt men går korrekt nu.
Apportering - lite lite tugg men springer ut kanon och kommer tillbaka med den, sätter sig fint.Håller apporten tills jag tar den.. Dock tar hon inte apporten på utvägen utan vänder och tar den på invägen, detta blir nog en del avdrag på men inga massor iaf.

Fjärren - kanonbra, lyssnar kanon, flyttar inte fram en enda gång.

Läggande under gång - kanonbra snabbare idag..

inkallning med ställande - stannar men inte så snabbt som jag skulle vilja måste jobba med det.


Sammanfattning av henne är att hon blir bättre och bättre, tycker det är enormt roligt och hon är kanonrolig att träna med just nu :) känns som om vi kan komma långt, behöver dock träna rutan men det blir imorgon.


Beon:

Fot - släpade och hängde idag, ville inte lyssna, ofokucerad, så jag fick säga till honom ordentligt sedan blev det bättre. dock oroar det mig lite att han släpar.. kändes inte taggad idag.

Läggande under gång - segt och fick göra om det ett par gånger men han lägger sig iaf..

Apportering - vill inte ta apporten men tillslut fick jag honom till det, har han väl tagit den så håller han den fint. Han ser ut som apporten ska bita honom.. den är hans "syndabock"


Sammanfattning av honom är ofokucerad och vill inte lyssna, känns som om han inte riktigt var på topp idag men bättre i slutet. Slutade när han var på topp iaf, fick till ett ok fotgående och läggande innan jag slutade.


Bus:

Fot - tränade possition och hon är kanon, sätter sig dock snett så man får korrigera henne på det men hon är så uppmärksam att man nästan gråter. Hon kommer bli sååå duktig.


Sammanfattning är att hon är duktig och det går framåt, klarar långa sträckor av fot, höger och helt om men sätter sig snett vid halt.


Sedan har vi tränat agility på jbk nu ikväll, det var jag och Ulrika som åkte dit.


Bimbo:
taggad, vill mycket, dock lyssnar hon inte så bra så man får ta tag i henne och säga till henne, hon tycker fortfarande att hon kan strunta i vad man säger men kom på under kvällen att det är roligare om man gör som jag vill.. Tränat mycket på däcket som hon har problem med, vill gärna hoppa jämte, men det är nog bara fortsätta o nöta. Körde ett par rundor med henne och hon har ju inte kanonbra uthållighet men den blir bättre.


Beon:
Tycker det är kul men är lite för sprallig och idag vile han inte alls lyssna. Han fastnade dock och gjorde en ordentlig vurpa när han fastnade i ringen som håller en tunnel.. dock verkar han inte gjort sig illa.. Tur det iaf. Dock är han lite dålig i magen och ganska trött och seg så jag körde bara honom en gång. känns som sagt inte på topp idag..


Bus:
taggad men fokucerar för mycket på min hand, utvecklat sin hoppteknik och nu kan man styra henne ganska bra, hon fick träna en del balanshinder och däcket. Körde henne ett par gånger.. dock är hon så förarbunden att agilityn kan bli ett problem för henne. kan hända att hon inte klarar det eftersom hon fokucerar så mycket på vad jag gör och inte tänker framåt själv. Men fratiden får utvisa hur det går.


Nu ligger alla hundarna ute i hundgården och sover, det är svalare där än inne så de ville gärna vara där.. De var trötta och sega nu ikväll men det är inte så konstigt för jag har kört ganska hårt med dem i ett par dagar nu, de kommer dock att få vila till helgen då jag ska stå och massera i Borås. Bus ska ställas så jag måste bada henne någon dag men det får vänta tills på torsdag tror jag :) eller fredag fm..


Av Carina Losenborg - 28 juni 2010 22:09

Vilken dag det har varit idag :) Solen har skinit och det ar varit kanonfint väder. Jag började ju med att ta med min hundarna och Tuva och åka till jbk där vi träffade Tomas och Ulrika för att träna lydnad.


Bimbo:
tränade igenom hela kl 1 och hon gör vissa saker kanon som hoppet, apporten, inkallningen, läggandet och ställandet var oxå bra men hade kunnat vara något snabbare. I foten är hon övertaggad fortfarande men det blir bättre.


Beon:
platsen - någon oroligt han har börjat gå upp men jag tror att jag kan få ordning på det ganska lätt, han nosar inte och är inte orolig.
fot- okoncentrerad men annars ok

läggandet - han gör det inte så snabbt men han gör det så jag är nöjd.

inkallningen - ok men ingången måste jag träna på

ställandet- måste jag träna mer på han stannar men blir osäker och börjar gå igen.

Apporten- tar den efter lite övertalning och håller den kanon

hoppet - jättebra inga problem.


Bus:
fot- väldigt mycket fokus men måste bli bättre på possitionen så det ska jag träna imorgon..


sedan åkte jag, Tuva och Ulrika till Axamo och badade med alla hundarna, jag kan säga att det var mysigt men aj vad röd jag är på ryggen :)


Väl hemma igen har jag ätit med familjen och haft kunder. Sedan tog jag med Bimbo på en promenad, hon och jag gick en snabb promenad på ca 35 minuter, hon har ju inte så bra kondis men jag hoppas den ska bli bättre snart. Efter detta tog jag med Beon och cyklade i ca 30 min med honom, givetvis värmde jag upp och varvade ner och stretchade av honom. Sedan tog jag Bus på en cykeltur på ca 30 min (mycket sakta och långsam men ändå så att hon fick springa av sig lite energi) och gick av henne mm. Nu är mina hundar iaf trötta och rastade. :)


Imorgon är en ny dag med nya möjligheter till träning :)

Av Carina Losenborg - 28 juni 2010 09:52

Idag ska jag träffa Ulrika och Tomas och träna lydnad på jbk. Vi ska köra igenom en hund i taget, så att man får se vad man behöver träna på.. det är kanonbra att göra så. sedan ska vi åka och bada med alla hundar :) Blir en kanondag i värmen och solen :)

Av Carina Losenborg - 27 juni 2010 20:50

Var ute och gick md hundarna och tänkte jag skulle träna lite innan jag gick in.


Beon
fot- något okoncentrerad och det är hans problem annars är han kanonduktig.
läggande - kanon, han lade sig och segade inte :) detta har ju varit mitt problem med honom men nu äntligen verkar han ha förstått..
inkallningen- kanon, kommer som en pil. det sämsta är ingången..
ställandet - ganska bra ställer sig iaf även om det är ett steg för mycket.


Bimbo
Fot - för taggad, är lite långt fram men bara pga att hon är över taggad.. vill så mycket men stegförflyttningarna gick kanon och hon backar jättefint.
läggande - kanonbra slänger sig ner. 10:a på en tävling :)

Ställandet - jättebra stannar o står helt still.

Fjärrdirigeringen - kanonbra, lägger sig och sätter sig jättefint. Flyttar inte fram och det är bra nu kanman stå mer än 6 meter ifrån henne och det fungerar iaf.


Bus

Fot - underbart fotgående, söker kontakten men kan inte positionen ordentligt än. Måste träna på position och sättanden.

Stanna kvar - tränar vi massor hon vill gärna komma innan man har kallat in henne så vi tränar bara stanna kvar.

ställandet - går framåt hon stannar men behöver mer träning.

Av Carina Losenborg - 27 juni 2010 16:48

Just hemkommen från Nabben där vi har firat midsommar men farmor och farfar.. underbart skönt att få ta det lugnt och vila upp sig, fint väder har vi haft oxå..

Hundarna har fått bada och de har fått testa på att simma efter båten när Ella rodde. Alla klarade det jättebra. Alla simmade på jättebra så jag är nöjd med dem.

Sedan har jag gått en massa med dem men det har varit varmt så det har blivit mets promenader på morgonen och på kvällen när det har blivit svalt. Jag har även cyklat med allihop igår. Tog en runda med alla hundarna först där de fick gå o rasta av sig sedan lämnade jag alla utom beon och så cyklade han och jag en sväng, han är jätteduktig, springer fint jämte cykeln. Gick av honom och stretchade honom, gjorde samma sak med bus som oxå är kanon på att cykla med sedan tog jag bimbo en pytterunda men jag har ju tränat en del drag med henne och det märks då hon vill dra och springa jättesnabbt och inte trava jämte. Hon är kanonsvår att cykla med då man är skiträdd att man ska cykla på henne eller att hon ska dra omkull mig.. men vi klarade oss hem.. :)

Idag har jag inte gjort så mycket med dem men ännu är det för varmt, jag tänkte att jag skulle cykla med dem iaf varannan dag och denna veckan ska jag hårdträna med Beon. Han ska ju tävla i klass 1 på fredag :) o jag är inte klar.. suck men det hoppas jag att bli denna veckan :)

Jag kommer att göra upp ett schema och se om jag kan få det att bli lite tävlingar framöver.. jag skulle vilja starta Bimbo i klass2 och i agilityn.. men jag måste kolla hur många dagar det är tills jag får starta henne. Hon får ju inte tävlas just nu..

Av Carina Losenborg - 23 juni 2010 21:54

Dax för en ny blogg den gamla handlade ju om Bimbo och hennes valpar men nu flyttar de ju imorgon och då har jag bara mina egna busfrön att ta hand om.


Ikväll har jag varit ute och gått med alla tre hundarna sedan tog jag med mig Beon och cyklade en runda. Passade på att lägga in kommandot vänster och höger så att han lär sig detta det är bra att kunna till lydnadsklass 2 när rutan kommer.

Efter vi hade cyklat en stund så gick jag av honom och sedan stretchade jag honom ordentligt.


Imorgon åker alla valparna så jag kommer nog vara regält trött på kvällen men på fredag ska jag ta och träna med alla hundarna. Jag ska ta och träna både agility och lydnad. Blir skönt för dem att få lite egentid :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards