Aussieringens

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Carina Losenborg - 3 augusti 2010 21:49

Idag har varit en dag då det har varit fullt upp :) Jobbade på förmiddagen och packade sedan in Tuva och alla hundarna i bilen och åkte ut till Habo.

Väl där åkte vi hem till min mamma och fikade, sedan tog jag, Tuva och hundarna bilen till skogen. Där plockade vi en massa blåbär, hundarna lekte en stund men de hittade oxå blåbären tillslut och stod och smaskade i sig en massa från buskarna.  När vi hade fyllt våra hinkar åkte vi hemåt mot mamma igen men stannade på vägen och lade ett par spår till hundarna.

Åkte hem till mamma och åt pannkakor och sedan åkte jag och hundarna ut för att ta spåren och plocka lite mer blåbär.

Bus fick börja med sitt spår, hon har aldrig spårat innan så detta var helt nytt och lite konstigt tyckte hon, hon förstod iaf vad hon skulle göra och hittade apporten som låg i spåret. Hon var jätteduktig.

Beon tog sitt spår kanon och låg på hela vägen och tog det klockrent. Han är jätteduktig.

Bimbo tappade sitt spår efter ett par meter, förmodligen hade det gått någon där för hon plockade upp ett helt annat spår.. så vi bröt, tyvärr!


Sedan tog jag alla hundarna och plockade lite mer blåbär. Därefter åkte vi hem till mamma igen, kände att jag behövde tvätta mig lite innan lydnadsträningen. Hemma hos mamma passade jag på att massera henne oxå innan jag åkte upp till klubben.

Vi är ett helt gäng som brukar träna tillsammans och det är väldigt roligt. man peppar varandra och kan få bra ideer av varandra.


Bus: tränade plats, inkallning, possition, fot och hopp. Hon var jätteduktig.

Beon: Plats (i 5 min med skott) utan problem!!!! :) fot, inkallning, possition, lägganden och stanna. Han gick jättebra idag!

Bimbo: apport både med trä och metall, fot med apporten, inkallning med apporten, hopp, fot, läggande, inkallning med ställande, fjärren, rutan och sedan fick hon göra en budföring oxå.. :) Hon gick kanonbra idag!


Väldigt nöjd med alla hundarna idag men just nu är de trötta och vill helst sova, de har ju varit igång hela dagen så det kan jag förstå. De slukade sin mat och sedan fick de gå ut lite med de sprang bara ut och kissade och ville sedan in igen :) Trötta hundar :)


Imorgon är en ny dag med nya träningsmöjligheter. Jag ska dock jobba en del oxå men det finns alltid tid för träning :)

Imorgon står detta på schemat!

Bimbo: hela 2:an

Beon: hela 1:an

Bus: fot, possition, plats, inkallning apport och stanna kvar.


Sedan kommer det bli en lång promenad i skogen med hundarna oxå!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards