Aussieringens

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Carina Losenborg - 21 september 2010 15:58

Nu har jag lagt ut min nya hemsida :) Det enda som inte är klart är översta bilden.. jag måste se till att fixa den men har inte hunnit det. Men gå gärna in och titta och ge mig en kommentar så jag får veta vad ni tycker :)

www.aussieringen.se


Annars har jag ju ledigt idag så jag har fixat med en massa som bara är roligt och inget jobbigt :) som att baka paj :) det är roligt!

Av Carina Losenborg - 21 september 2010 12:50

Idag var det träning på huskvarna HK med "gänget" alltid lika roligt att träffas träna, fika och prata :) Dagar som denna får en att må bra och när man kommer hem så finns känslan av välbefinnande i själen :)


Iaf så tränade jag med alla hundarna:


Bus: körde henne fot och hon går väldigt bra, är övertaggad på sättandet för det blir ofta så att hon sitter med bakdelen men har framtassarna i luften (alltså ett fint sättande :)) men efter ett tag så fixar hon detta själv. Hon går med bra kontakt och bra possition.
Inkallningen med henne är toppen. Sitter kvar fint och kommer med bra fart, bra ingång och sättande. Läggandet går framåt och hon vill gärna göra det, hon har ett bra läggande men blir lite osäker ibland. Lägger sig dock snabbt och bra.


Beon: glad och samlad idag, foten gick bra, bra kontakt och bra fart i honom idag. läggadet segar han lite på men går inga steg utan lägger sig direkt även om det inte går så snabbt. inkallningen inget att säga om, den är klockren, ställandet är kanonbra!, hoppet gör han fint och han tar apporten.. :))))) Han tar den verkligen och håller kvar den så jag är sååå nöjd med honom..


Bimbo: Platsen inga problem 3 min utom synhåll. Foten bra men tränger lite, bra språng march! inkallningen med ställandet fick jag till riktigt bra med bollen.. ska träna på det mer för hennes problem är ju att jag vill ha ett snabbare ställande.  Rutan bråkade hon lite på idag men i slutet blev den helt ok..

Apporteringen gör hon som vanligt på, tränade med både trä och metall och hon kommer med båda, dock lite lek innan hon kommer.

Hoppet inga problem! sedan fick hon köra en budföring oxå och den gick kanon! Kul att det fungerar så bra.


Är nöjd och glad över att mina hundar är så duktiga :) funderar tom på om jag ska anmäla Beon till en lydnadstävling i höst.. skulle vara kul om han fick sitt första pris.. :) Bimbo är ju redan anmäld till 2 lydnadstävlingar, 1 agilitytävling och 2 brukstävlingar :)


Nu ska jag bara njuta av att vara ledig resten av dagen och inte ha en massa måsten som hänger över mig. Känns underbart :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards