Aussieringens

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Carina Losenborg - 11 oktober 2010 16:02

Morgonen började med en långpromenad med alla hundarna. Sedan blev det lite städning och det behövdes verkligen :)
Kantarellerna som jag plockade härrom dagen rensades och ska nu torkas :)


Sedan kom Ulrika då tog vi och åkte iväg för att träna med hundarna. Jag började med att lägga ett appellspår till bimbo, då jag har hittat ett perfekt ställe. En fotbollsplan precis brevid en stubbåker. så där kan man lägga spår och träna utan att behöva åka emellan :)


Lade iaf ett spår till henne, med 2 viklar och 3 apporter. Ett svårt spår där en del av spåret går över jord. Vinden gjorde det inte lättare heller utan på 1:a raksträckan hade hon medvind, långsidan hade hon vinden från höger och på sista sträckan var det motvind.

Lade spåret och gick sedan och tränade med Beon.


Beon var lite okoncentrerad i början men det släppte efter ett tag, då gick han riktigt fin fot. Sedan när jag tog bort kopplet och gick fritt följ så lägger han sig med jämna mellanrum och sackar.. fick då se till att han inte lade sig och att han höll intresset uppe, i slutet så gick det riktigt bra och han slutade med att lägga sig hela tiden. :) Måste jobba mer på fria följet så att han inte sackar och lägger sig, han vet ju vilka moment som kommer och vad han ska göra därför gör han dem innan man ber honom.. inte så bra på en tävling.

Inkallningen gick kanon så den kan jag inte klaga på. Apporten går oxå bra. Han tar den utan problem nu så det är jag nöjd med.

Tränade bara ett par lägganden och inga ställanden idag, kände att fria följet behövde mest jobb.


Tog sedan ut Bimbo och körde spåret med henne. Hon tog det direkt och 1:a sträckan gick kanon, hon spårade kockrent och tog apporten utan problem.
2:a sträckan var svårare eftersom vinden hade flyttat spåret ca 3 meter åt vänster. Hon tog vinkeln bra och var sedan lite vilse en stund men jag stog stilla och hon plockade upp spåret, kände lukten av apporten och tog den klockrent!!
tar sedan vinkeln bra och blir sedan helt perplex och fundersam på hur spåret går, jag låter henne jobba och hon tar spåret och plockar även den sista apporten utan några som helst problem.. Min duktiga hund!!

Känner mig inte så nervös längre inför appelltävlingarna utan jag tror att det kommer gå bra. Missar hon inte spåret vilket jag inte tror hon gör så kommer vi få bra poäng :)


Sedan gick jag ner på planen och körde lite lydnad med henne.
Rutan gick bra idag, hon sprang dit glatt och stannade på kommando, strulade lite en gång med vi avslutade med ett lyckat försök.
Inkallningen fortsätter vi att träna med boll så den går oxå bra, fortsätter med den träningen.
Körde lite fjärr med henne oxå och den gick bra som vanligt, hon gillar ju den så det brukar inte vara några problem..
foten gick hon oxå bra idag, hon var koncentrerad och samlad.
Hon fick köra ett par apporteringar oxå. Hon var glad och sprang ut, vill sedan leka men idag tog hon apporten bra, ville trava in till mig så jag manade på henne och fick till ett jättebra avslut. Körde det ett par gånger och tillslut gick det riktigt bra!

Sedan bad jag Ulrika att vara mottagare på en budföring. Bimbo gillar ju detta med att springa så det gick jättebra, gör hon en sådan budföring på tävlingen så har vi en 10:a. Hon är snabb, har bra ingångar och tycker det är roligt!!


Sedan åkte vi hem.. tog och gjorde raggmunkar och så åt vi lunch. Sedan tog jag och Ulrika med oss Atlas och Bus ut och gick en promenad. Det blev ordentliga backar och klättring för oss, men så är det när man bor på ett berg :)


Nu ligger alla hundarna trötta och utslagna, de har fått jobba hela dagen och mår bra. Imorgon blir det vilodag då jag ska jobba hela dagen. Men jag tror de behövde det efter idag..

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards