Aussieringens

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

En vän på besök!

Av Carina Losenborg - 25 oktober 2010 18:56

Idag blev jag glad jag fick träffa min underbara vän Ulrika. Hon kom och hälsade på och först fick hon lunch och sedan satt vi och pratade länge :)


Sedan gick vi ut och tränade lite med Atlas och Bimbo. Först hjälpte Ulrika mig med att testa hur bimbo skulle göra med vittringsapporten. Jag tog en apport som jag hade i lördags och höll den och ulrika fick ta 2 st nya som hon höll i (elitens vittringsapport) sedan hämtade jag en tång och ulrika gick o lade ut alla 3 medans jag vände mig om, bimbo var mest intresserad av var jag hade för mig och varför jag hade vänt på mig, men sprang direkt iväg när jag gav henne kommandot. Hon springer ut och tar den 1:a apporten, sedan ser hon att det finns 2 till då släpper hon den 1:a och nosar på de andra, tar sedan den 1:a igen o kommer till mig med den.. Och det var rätt apport :)))))))

Sedan gör vi om det en gång till och denna gången nosade hon på alla och tar sedan rätt apport och kommer fint med den :)

Min duktiga hund!!!

Sedan körde ulrika mig lite fot. det gick sådär för bimbo var sne i sina sättanden, måste jobba mer på det!

Sedan körde vi en plats och en sittande i grupp. Bimbo satt fint och hade tassar bra i marken. Hon är sååå duktig min lilla skrutta :)

Sedan hjälpte jag Ulrika lite med fjärren.. Atlas är verkligen snabb och duktig. En kanonbra lydnadshund!!


Sedan bakade vi dumlemuffins och fikade och sedan kom mina kunder så jag har jobbat resten av kvällen.. Men vilken underbar dag det har varit idag!!


Nu är hundarna rastade och de har fått mat, nu ska jag läsa läxor med Tuva och sedan blir det att slappa restan av kvällen.. nja ok en kvälls kiss med hundarna blir det senare oxå :)




 
 
Ingen bild

Marita

25 oktober 2010 21:53

Vad Bimbo är duktig!!! Min skrutta rymde ner till Hovslätt i em :) Hon var ute med Jonas i ladugården och hon tog sig en lov runt som hon brukar. Följde förmodligen med ett par fotgängare hela vägen ner till Hovslätt...Jonas fick åka ner o hämta dennna glada o lyckliga hund;) som inte fattade någonting... Tur att hon inte blev påkörd...usch...

Carina Losenborg

26 oktober 2010 07:38

Men oj då. skumt att man tar med sig någon annas hund dock..Tur att hon kom tillrätta utan skador.
Ja hon är verkligen precis som sin mamma glad och trevlig hund :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards