Aussieringens

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Carina Losenborg - 3 november 2010 14:15

Gick ut och satte upp ett 12 pinnars slalom, 2 hopp hinder och en tunnel.. gjorde en liten bana son bestod i först de båda hopp hindrena sedan en tunnel och sedan slalom, men slalomet och hindrena stod parallellt med varandra.. iaf så tog jag först ut..


Bimbo och körde ingångar med henne, märks på henne att vi kört mycket lydnad då hon helst vill gå fot med mig istället för att köra slalom men tillslut fick vi till det riktigt bra, sedan körde vi tunnel och slalom, gick oxå bra tillslut efter lite upprepning, då körde vi hela banan med hopp, hopp, tunnel och slalom och det körde vi ca 3 gånger och det gick kanon..


Bus började jag med slalomet, hon går jättesnabbt och bra i slalomet, mycket bättre än vad jag trodde hon skulle gå.. fuskar ibland men säger man då nej rättar hon till sig själv!! Duktig tjej!

Körde sedan framåtsändande med henne. Satte henne och körde henne fram över de 2 hindrena och i slutet fanns det godis. Hon går jättebra på detta och är snabb men hon slarvar när hon hoppar och river därför en hel del. Jobbar just nu på att hon ska vara med noggrann med hindrena och inte bara slänga sig över dem. Hon blir bättre men behöver mer träning.


Jag ska låta banan stå uppe ett tag och träna varje dag så kanske jag får till det tillslut, jag skulle bara behöva ett däck oxå så skulle lyckan vara gjord.. :)

Jag behöver säkra ingångar i slalomet, jag blir nervös för jag vet att det strular och då märker jag det på Bimbo. Måste jobba mycket på detta. Någon som har något förslag till hur man får säkra ingångar???
 

Kontaktfälten tar båda hundarna och Bimbo är kanon på detta. Hon är mycket noggrann.. Bus har mer flyg i sig och där får man vara noggrann så hon tar dem..


Ser just nu fram emot tävlingen i Varberg, där ska jag bara tävla Bimbo för Bus är för ung för att tävlas. Hon ska ha sin första officiella start den 29:e Januari..

Av Carina Losenborg - 3 november 2010 11:15

Idag regnar och blåser det massor, nu är det verkligen höst. Satte på mig en massa kläder och mössa när vi skulle ut, hundarna fick varsitt regntäcke på sig. När jag väl kommer ut då har det slutat regna. Gick en promenad med dem men inget regn.. så det är ett bra tips till er alla.. sätt på hundarna täcken då regnar det inte :)

Iaf så ligger de nu nöjda på golvet och tuggar ben medan jag har anmält hundarna till nya tävlingar. Äntligen har tävlingskalendern för nästa år kommit ut :)

Bimbo har jag anmält till 2 nya tävlingar i klass 3 på JBK och i Mullsjö får vi se hur det går :) Sedan är ju tanken att hon ska börja löpa och paras :) Jag är dock lite orolig till detta om jag hinner klart med hela 3:an men det får vi se.. :) Annars är det ju bara att avboka.


Sedan anmälde jag Bus till 2 tävlingar i klass 1, i forserum och i sävsjö..

Beon avvaktar jag med till efter denna månaden så får vi se i vilken klass han ska tävla efter det :) Men oj vilken vår detta ska bli..


Jag fick igår in mitt första företag som har bokat massage av mig för ett helt år frammåt!! Det är fantastiskt roligt!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards