Aussieringens

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Carina Losenborg - 1 december 2010 11:24

Kyla kyla och åter kyla.. har dragit ut på min hundpromenad eftersom det är ca 20 minus ute men nu har solen kommit upp och det är krispigt och klart ute så jag satte på alla hundarna sina täcken till Beons stora förtret, han förstår inte varför man ska ha täcke på sig.. Är ju bara ivägen..

Alla hundarna sattes på koppel och så gick vi ut, i kylan.. Det första Bimbo gör är att titta på mig och halta iväg.. hon hatar kylan och mår inte bra av den.. Hon blir alltid småhalt precis när vi kommer ut och musklerna möter kylan. Hon hatar att frysa om sina tassar och när de blir kalla så haltar hon.. Hon blir låg och tittar på mig med bedjande ögon och undrar varför vi är ute??   

När hon sedan blir varm i kroppen och man går så blir hon åter glad och tycker det är trevligt att vara ute. Vi gick en lång promenad, först en runda som jag hade tänkt mig men det var så härligt ute så vi gick en runda till genom skogen och det var underbart! Men sedan tyckte Bimbo att det räckte och kom till mig och tittade på mig med ögonon som sa:
- matte är du inte klok.. det är kallt ute, kan vi gå in nu?? Där finns det ju värme och ben..

Så vi gick hem.. De andra hundarna bryr sig inte det minsta om kylan men Bimbo gillar inte kyla alls.. Hon är faktiskt ganska lik mig, hatar oxå kyla.. har tänkt på det massor av gånger att vi på många sätt är väldigt lika. Det är konstigt att man ofta har djur som är likadana som sig själv. Vet många som har det så. Hon och jag är som ett på många sätt!


Nu är vi iaf inne och ingen är lyckligare än Bimbo, har har slagit sig ner på matten under bordet med ett ben. Där är hon som lyckligast förrutom när hon har valpar. Lyckligare än hon är då får man aldrig se henne..


Av Carina Losenborg - 1 december 2010 08:16

20 grader kallt var det på morgonen när jag släppte ut hundarna. Bimbo gillar inte kylan hon vill inte vara utan sitt täcke och får hon välja så vill hon helst inte gå ut alls. Jag har inte tagit ut hundarna för sin promenad än, jag väntar en stund för att se om det blir lite varmare om en timme..

Just nu sitter jag i soffan och slappar, dricker en kopp te och slötittar på tv. Jag är ledig idag och det har jag gjort mig förtjänt av tycker jag!   


Idag ska jag försöka hinna göra en massa saker som behövs göra.. Sådant som man aldrig hinner annars :)


Igår klippte jag alla hundarnas tassar och klor så de är fina. Tar en stund och benen somnar men fina blev de :) Ska se om jag kan ta lite kort på dem idag, var ett tag sedan så vi får se om det blir lite varmare så kanske kameran får följa med ut.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards