Aussieringens

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina Losenborg - 31 januari 2011 08:21

Idag börjar en veckas jobb på mullsjö folkhögskola, ska bli roligt men jobbigt :) Idag börjar jag kl 12 så jag har ganska gott om tid nu på morgonen. Jag har just lämnat Tuva i skolan och sedan ätit lite frukost, nu ska jag och hundarna ta och åka ut i skogen en sväng så att de får springa av sig. De behöver röra på sig och nu har det ju varit så pass bra väder att man kan komma ut i skogen igen utan att drunkna i snö.


Igår ansade jag hundarnas tassar oxå, de var jättefula och långhåriga men nu är de fina igen. Vilken skillnad ett par minuter med en sax kan göra. :)


Ska försöka ta lite bilder i veckan så att ni får lite att titta på :)


Skönt iaf att det inte är så kallt ute längre, hade hoppats på lite sol i dag men enligt smhi blir det inte förrän på onsdag. Men nu ska jag ge mig ut men hundarna.. ses..

Av Carina Losenborg - 30 januari 2011 17:32

Idag har Bimbo och Bus tränat agility :) Ulrika tränad Bus och oj vad duktiga de var :) jätteroligt att se hur det utvecklas och hur mycket det går framåt. Ska bli roligt att se dem tävla framöver :) Bus tar nu ganska svåra kombinationer utan större problem och Ulrika är så enormt duktig på att sköta henne! Bra kombination.

Bimbo fick oxå träna en liten stund och oj vilken fart hon har, hon är så rolig att träna med.

Tränade lite lydnad med Bus oxå och hon är enormt duktig, körde lite fot, läggande och ställande och alt gick jättebra så det ska bli roligt att tävla henne framöver :)


Sedan har de alla legat utslagna på golvet här nere och sovit, trötta och tillfreds. Jag har inte haft så mycket ork denna helg utan har mest slappat men det har varit underbart skönt. Veckan som kommer är det Mullsjö som gäller. Det är kurs där så jag ska vara där hela veckan. Blir mycket jobb med det är roligt!

Av Carina Losenborg - 29 januari 2011 18:37

Ibland blir man överraskad över hur smarta hundarna är, Bimbo har lärt sig att öppna dörrar, hon öppnar dem även inåt. Vet inte om detta är en bra lärdom men hon lär sig nya saker varje dag och hon är minsann en påhittig tjej :)


Idag har hundarna haft det tråkigt, jag har varit ledig idag och bara slappat, de har fått varit ute men jag har inte sysselsatt dem så mycket. Apan är däremot helt död nu :)


Imorgon blir det Agilityträning för Bus och de andra hundarna ska få träna lite de oxå, för bimbo blir det ingen agility men kanske lite lydnad istället :)


Nu är det dax för HV och sedan ska jag slappa och njuta av familjen resten av kvällen..

Av Carina Losenborg - 28 januari 2011 10:03

Oj vad kallt det är idag men ingen av hundarna tyckte det var så hemskt, de ville mer än gärna komma ut idag, de hade en enormt tråkig dag igår mär jag jobbade hela dagen. Likadant blir det idag , man idag ska jag jobba i Tomas affär. Ska stå där och massera mellan kl 12-18.

http://www.hundparadiset.se/


Iaf igår lekte jag och hundarna leken döda apan. Den består i att man tar ett gosedjur i form av en apa och sedan skakar man den hysteriskt tills den är död ;) Bimbo kan numera göra detta på kommando :) Hon är rolig på så sätt att hon lär sig saker snabbt :)


Hundarna och jag ska nu snart ta och hoppa in i bilen och åka men tyvärr så fungerar ju inte fläkten på min bil så man måste förvärma den innan man hoppar in i den, annars så immar den igen.. Men snart ska den nog vara varm :)


Hoppas att ni alla får en bra dag för det ska jag och de 3 ha :)

Av Carina Losenborg - 27 januari 2011 17:33

Nu ska ni får en uppdatering på vad som han hänt de senaste dagarna :)

Bimbo var ju hos Emma och Castro i helgen och vi fick ju till en parning på frdagen, men sedan var det som Bimbo inte ville mer, hon vägrade så när jag hämtade henne på söndagen tog jag med mig Castor hem. Jag lät Beon vara kvar hos mamma.

På söndags kvällen så skulle ju jag och alla hundarna åka ner till Ullared för att plugga på UPH. Jag ska gå där hela våren och kommer att vara klar i juli. Då är jag utbildad på en massa nya roliga saker såsom elektroterapi, biolight, laser mm :) Iaf så tog jag med Bimbo, Bus och Castro och åkte ner dit. Man bor på skolan och jag och Emma bodde tillsammans i ett rum med 6 hundar, mina 3 och Bamse, Bello och Emmas nya valp Bråka :) Det gick jättebra!!

Inga parningar iaf och jag började undra hur det skulle gå men sedan satte de igång och parade sig 6 gånger under måndagen och tisdagen så nu ska det väl bli en massa valpar :) Jag skulle bli enormt förvånad om det inte blir det.

Iaf så kan jag inte riktigt säga när de kommer men det blir i slutet av mars men exakt kan jag ju inte riktigt säga eftersom det beror på om parningen på fredagen tog sig annars är det parningen på måndagen som gäller :) Om ni vill räkna så räkna på 63 dygn från i måndags :)


Nu är hon iaf nöjd och vi är hemma, jag har jobbat hela dagen och imorgon ska jag vara i Linköping hela dagen och massera hundar hos Tomas.

Av Carina Losenborg - 21 januari 2011 15:09

Nu är Bimbo parad   
Underbart skönt! Tog inte många minuter efter vi hade kommit till Emma innan de fick till det :) Bimbo ska ju vara hos Emma hela hegen så vi får se hur många parningar det blir. Men det är skönt att jag prickade in rätt dag iaf.


När jag lämnade henne så lekte hon med barnen i huset, hon älskar ju barn över allt annat! Så skönt! Hon kommer att ha ett par riktigt bra dagar tror jag, både mys och lek :)

Av Carina Losenborg - 21 januari 2011 08:25

Idag är det fredag och den som ska få fredagsmys är Bimbo :) Vi ska åka till Emma idag och lämna henne där över helgen. Hon får stanna hos Emma så får vi se om vi kan få till ett antal parningar. Skulle vara jättebra! Ser verkligen fram emot detta och det tror jag att Bimbo gör oxå. Hon brukar bli så nöjd när hon väl är parad, hon brukar gå omkringa och kuttra och småprata med ett njöt läte :) Underbart!

Ska bli kul och se om jag har lyckats pricka in rätt dag oxå eller om jag är för tidigt ute, tror inte jag är sen iaf då hade jag nog märkt det.


Idag ska jag annars hjälpa mamma lite med att handla och så ska jag ju egentligen tävla Beon. Får se om det blir så eller om tiden inte räcker till. Beror ju lite på parningen osv.. annars är det ju ingen panik, vi tar det en annan gång annars. Han är ju anmäld till fler.

Har egentligen ingen större lust att tävla idag, jag vill se att allt går bra med Bimbo och hon mår bra! Det är prio ett så får vi se vad tiden säger.


Sitter just nu med en kopp te och väntar på att solen ska komma upp lite högre så ska jag och hundarna ta en långpromenad.


Men håll nu alla tummarna idag så återkommer jag ikväll med resultatet :)

Av Carina Losenborg - 20 januari 2011 09:04

Sovit gott i natt, underbart med nya sängar man mår som en prinsessa när man vanknar. Dock är jag lite irriterad idag, har just skällt på Jönköpings Energi som ger oss för stora värmeräkningar och de tycker inte ens det är konstigt, jag blir enormt sur och när jag ändå var sur passade jag på att ringa ännu ett samtal som behövdes ringa.

I detta fallet har vi betalat för reklam på en sida men har blivit bortplockade, vi har påtalat det för dem innan och de lovade att fixa det innan den 10 jan och vad jag vet så är det att par dagar etter det nu.  Suck.. Humör är bra ibland men jag gillar inte att bli sur speciellt inte på morgonen. Jag vill ha det lugnt och skönt på morgonen :)

Hundarna och jag har varit ute en liten sväng men det får bli en längre lite senare men när jag kom hem vet ni vilka som då har parkerat in mig och ställt sina bilar så de blockar hela vägen?? Jo Jönköpings Energi.. Suck kan de inte göra något rätt idag?? Släppte hundarna i trädgården, där de givetvis fick frispel och sprang och lekte, skällde och busade, då  tittar "gubbarna" från j. energi fram och ser mig. Ser lite fundersamma ut, jag bara struntade i dem och gick in istället! Orkar inte bry mig jag ska ju ändå inte åka någonstans just nu.


Ja ja vad har denna dagen i sitt sköte då?? Jo jag ska jobba en hel del och sedan ska jag faktiskt träffa ett par goda vänner på eftermiddagen. Ska bli jätteroligt att träffa dem för det var ett tag sedan nu. Saknar dem!


Tycker mornar ska vara lugna och sköna, när jag var liten så bråkade alltid min bror och pappa med mig på mornarna, de tyckte det var så kul att se om jag blev arg och tillslut blev jag ju alltid det, vad jag kan komma ihåg gick jag nästan alltid till skolan arg. :(
Sedan dess hatar jag när någon bråkar med mig på morgonen. Får jag bara ha det lugnt på morgonen så fungerar hela dagen, då är jag en possitiv och glad människa.


Ja ja nu ska jag iaf ta mig en kopp te och slappa en stund sedan är det jobb som gäller :)

Hoppas ni alla andra får en bra dagoch sätt på er ordentligt för det är kallt ute!!   



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards