Aussieringens

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Migrän, hundar och lek.

Av Carina Losenborg - 28 februari 2011 09:59

Jag har legat deckad hela helgen med migrän, det är min nacke som krånglar och känner man på vänstra sidan om vC3 så ligger där en svulland som trycker på min trigiminusnerv. Jag kan säga att det inte är skönt..:(


Iaf idag är jag bättre men som vanligt efter migrän kan jag inte göra speciellt mycket dagen efter, jag får ta det lugnt och vila annars är smärtan tillbaka direkt. Jag kan inte heller gå i koppel med hundarna så jag åkte ut med dem i skogen en sväng. Beon och Bus springer och leker och jagar varandra, Bimbo tar det lugnare men ibland vill hon oxå jaga Bus, då springer hon efter henne en stund sedan blir hon arg för att hon inte hinner ikapp skäller då på Bus som snäll som hon är stannar och väntar in Bimbo.. Det är underbart att se samspelet mellan hundarna. Det är fantasktiskt att ha många hundar i en flock, man kan se ett tydligt samspel mellan dem och deras personligheter.


Nu har jag iaf kommit hem och hundarna ligger alla och knaprar på varsitt märgben som de fick igår. Igår fick de inte så mycket uppmärksamhet för jag låg i sängen hela dagen och mådde dåligt. Men det klarar de utan problem :)

 
 
Marita

Marita

28 februari 2011 13:13

Vad skönt att höra att du känner dig bättre! Vi har precis kommit in efter en oskön ridtur.... Usch så kallt det var, men Vilda är lika glad och springer med så fint:).Hon har nog sprungit 2 mil i dag, upp och ner o hit o dit....hahaha Duktig är hon nu min lilla flicka! Nu ligger hon nöjd och trött och tuggar på ett ben. Hör av dig när du piggnar till! Kram

http://www.angalyckan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards