Aussieringens

Alla inlägg under mars 2011

Av Carina Losenborg - 21 mars 2011 11:11

lade handden på Bimbos mage och då sparkar det för fullt där inne :)

Bara så nu vet ;)

Av Carina Losenborg - 21 mars 2011 08:35

Ännu en helg har tagit slut, vi har varit hemma hos mamma och Tuva sov över där mellan lördag och söndag. Sedan igår hade vi stor städdag :)

Nu ska jag plugga i 3 dagar, jag skulle ju egentligen varit på UPH men eftersom Bimbo inte får åka bil och jag inte vill lämna henne hemma så valde jag att inte åka dit, jag och Emma kommer att sitta med varsin dator uppkopplade på skype så kan jag följa med på vad som händer. :) Datorer är underbara.


Bimbo börjar bli riktigt stor och tjock men jag har inte klippt henne än, kanske det får bli idag. vi får se jag har ju en del att göra.

Iaf så tänkte jag utlysa en tävling.. den som vinner vinner iaf äran av att ha rätt :) hahah jag kommer lägga ut en tävling här till höger så kryssa i hur många valpar ni tror att det är så för vi se vad de flesta tror på.

Här kommer lite bilder på henne men de ger henne inte rättvisa för hon är mycket tjockare än så.


        

Ja kom igen nu vad tror ni hur många är det där inne?? :)

Av Carina Losenborg - 19 mars 2011 09:20

Idag är det fantasktiskt väder ute och idag ska vi åka till mamma och äta lunch.  Min bror och hans fru kommer dit oxå och det ska bli så trevligt att se dem :)

Jag håller just nu på att tömma min kamera på alla bilder från semestern så att jag kan ta lite nya och lägga upp här i em. Tyvärr gör inte bilder Bimbo rättvisa för hon är mycket tjockare än vad som syns på bilderna. Men jag ska göra mitt bästa för att ta lite kort på hennes mage.


Vaknade kl 6 i morse och var pigg, det är lite jobbigt när man har sett fram emot att sova ut och få ha en lat lördag men sovmorgon och så vaknar man tidigare än vanligt. Men det är bara så just nu, tror det beror på att det är ljust ute + att jag reagerar så fort Bimbo börjar traska. Hon dricker ju enorma mängder vatten just nu så hon behöver gå ut ganska ofta oxå.



Av Carina Losenborg - 18 mars 2011 08:18

klippa bimbo idag, blir nog inget med det, för istället blir det att skotta, skotta och skotta. Vi är helt insnöade och det snöar fortfarande. Jag blir tokig!


Vaknade vid halv 3 tiden i natt av att Bimbo traskade omkring så jag gick upp och släppte ut hundarna och när jag öppnade dörren var allt vitt. Höll på att svimma. Suck minst 2 dm har vi fått om inte mer kanske tom 3 dm..

Hundarna gillar det och hoppar glatt omkringa och leker i snön och det enda possitiva med det är att de inte blir så smutsiga när de går ut men jag som vill ha vår nu och inte snö..

Ja ja vi får se om Jossan kan komma upp hit idag eller om hon oxå är insnöad. Tydligen är det bara buss 1 och 2 som går och inga andra så vi får väl se om det får bli en ledig dag idag eller om  hon kommer senare.



Av Carina Losenborg - 17 mars 2011 09:56

När jag kom upp på morgonen såg jag att hallen var helt upp och ner, mattan låg i en lite hög och det var Bimbo som hade bäddat :) Så idag har jag plockat in hennes valpningskorg och rengjort den, så nu ligger hon i den och tuggar på ben. Hon har en hemskt tung och jobbig anhämtning nu och värre kommer det att bli, det är riktigt jobbigt för henne just nu man hon är fortsatt glad och pigg och verkar inte tycka det är speciellt jobbigt.

Beon och Bus fick gå ut i hundgården en stund så att Bimbo fick lite egentid och vila. Hon vill så gärna vara med och hålla igång men orkar inte riktigt.


Jag ska ta och rensa min kamera idag så att jag kan lägga ut lite bilder på henne så ni får se hur stor hon är nu.
Imorgon kommer det före och efter bilder för imorgon ska jag klippa ner hennes päls, det blir en rakning av magen och sedan kommer jag klippa ner hennes byxor och svans så att hon inte har så lång päls, hon brukar bli riktigt vacker (eller inte :)) men det är så bekvämt för henne att inte ha så mycket päls när valparna kommer. Väldigt smidigt att göra rent oxå :)


Undrar verkligen hur många valpar det är i den där magen?? En jätte eller många små?? :)



Av Carina Losenborg - 16 mars 2011 10:43

Idag har jag och jossan varit ute med hundarna i skogen så de fick springa av sig lite i det fina vädret.  Beon , Bus och Kayleigh sprang och lekte och Bimbo vill gärna vara med oxp men orkar inte. när vi till slut var på väg hemåt lade hon sig i en snödriva och vägrade komma, hon låg och rullade, rullade och tittade sedan på mig som ropade för att sedan rulla lite till.. :)

Det är roligt att se henne för nu skiter hon i vad man säger hon kommer när hon vill och orkar.. ingen bråska där inte. :)


Idag har vi en massa kunder men ska oxå ta och bygga om mitt hus lite, ska ta och möblera om så att jag får plats med alla de nya sakerna som kommer. :) Ska bli lite spännande att få börja jobba med lite nya saker.


Men nu allihop så börjar den stora dagen närma sig när det blir dax för valpar, jag vet att det finns många som är förväntasfulla och hoppas på att det ska bli just deras valp som kommer fram.. och det hoppas jag oxå. Vi hoppas på många vackra fina valpar i olika färger så att alla kan hitta just sin favorit.



Av Carina Losenborg - 15 mars 2011 15:55

Idag har jag varit och vägt Bimbo igen. Hon vägen nu hela 29,3 kg   

Hon är ganska stor som ni förstår..

Hundarna har oxå varit ute och lekt i skogen idag och Bimbo hittade ett intressant ställe där man var tvungen att gräva. Filmade det men jag har inte lärt mig min nya mobil än så jag vet inte om jag kan få upp det här man jag ska försöka :)


Idag har vi besök här oxå av Kayleigh hon och Jossan är här och har praktik. Mycket trevlig. Hon och Bus leker hela tiden men börjar nu bli ganska trötta. Beon tycker att hon är väldigt snygg och Bimbo bryr sig inte alls om henne.. ;)


Av Carina Losenborg - 14 mars 2011 12:04

Inatt har jag haft migrän, haft en riktigt jobbig natt men nu mår jag bättre. Hundarna har varit ute och sprungit och jag har jobbat. Nu väntar jag på att Tuva ska komma hem och sedan ska jag packa in mig, Tuva, Ella och Jossan och åka till Älvsered och hämta min elmaskin :) Sedan ska vi ta en liten sväng till Ullared oxå när vi ändå är i området.

Jag har idag avmaskat alla hundarna, Bimbo äter ju en massa olika saker ute när hon är dräktig så jag avmaskar henne alltid innan valparna ska födas för säkerhetsskull. Det är roligt för det jag använder är crossroad ett helt giftfritt preparat som tar alla maskar utom blodbandmasken. Mina hundar älskar det och slutar det med god aptit, det bästa med crossroad är att det gör hundarna immuna mot noskvalster i 10 månader. vilket gör att jag slipper det oxå. 2 flugor i en smäll. :)


Idag börjar Jossan praktisera hos mig och ska vara här en vecka, under denna veckan ska vi hinna med en massa :) Ska bli riktigt roligt!



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards