Aussieringens

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Om Bus,mässor och allt annat :)

Av Carina Losenborg - 8 juni 2011 14:34

Nu var det länge sedan jag skrev men jag har haft fullt upp :)

Torsdag till lördag var jag, Emma och Åsa på Jaktmässa på Elmia. Mycket trevligt och väldigt mycket folk, vi stod i Doggy Professionals stora monter.

Sedan i Söndags så åkte jag och Ulrika upp till Hjo Brukshundklubb för jag hade efteranmält Bus till lydnaden som skulle vara där.

Bus är min ängel, hon är så duktig!! Här kommer hennes resultat :

Platsliggande 10 (låg jättefint)
Tandvisning 10
Linförighet 9 ( jag strulade till det för henne i en sväng annars gick hon kanonfint)
Läggande under gång 9,5 (lite långsamt läggande)
Inkallning 10
Ställande under gång 8,5 ( gick och väntade på kommandot)
Apportering 8 ( fick säga till henne 2 gånger)
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 9,5


Är såååå nöjd med henne!

Sedan i måndags så tog jag Ulrika och Felicia och åkte till Växjö för att jag skulle jobba och de skulle tävla. Ulriak körde Bus, fick disk i båda men oj vad duktiga de börjar bli nu :) Ska bli kul att se dem nästa tävling.


Jag är nu supersugen på att anmäla Bus till fler lydnadstävlingar och jag har börjat träna in 2:an med henne, hon gör foten och apporteringen, vi har börjat med rutan och med fjärren och nu har hon äntligen börjat förstå att man inte ska flytta fram när jag säger sitt till henne. Så det kommer :)

Denna sommaren kommer att gå kanonbra med henne. Hon kommer att få en massa meriter och just nu sitter jag och funderar på om jag ska beställa en tid för röntgen och sedan måste jag hitta ett mh som hon kan gå.. :) sedanär hon klar för nästa års kull :)

 
 
Ingen bild

Annika

8 juni 2011 14:52

Oj, va duktig hon är!! Och du oxå förstås =P Ska bli kul att följa er under eran framfart! Det kommer att gå jättebra för henne, tror jag =)
Kram <3

 
Ingen bild

Ulrika

8 juni 2011 15:04

Va snäll du är =) Ser också fram emot nästa tävling med henne!

 
Ingen bild

Lotta

9 juni 2011 10:29

Åh vad spännande! Verkligen kul att läsa när jag har anmält intresse för en valp från henne nästa år. Hon verkar ju superduktig! :)

Carina Losenborg

9 juni 2011 17:56

Ja ni kommer få kanonvalpar om de blir om henne, nu ska jag hitta en hane som är lika bra som henne så kommer det bli underbara arbetsvilliga men lugna och trygga valpar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards