Aussieringens

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Carina Losenborg - 31 augusti 2011 13:08

Idag lyser solen och idag var det oxå dax att träna lite hund igen. Jag tog med mig båda hundarna och åkte ut till Lena ( min hjälpförare i rapporten). Vi tog bilen och åkte ut i skogen. :)

Väl framme började vi med att ta ut Bus, Vi gjorde ett par kortare skick med henne men utom synhåll och det gick kanonbra. Hon har ett jättebra tempo och springer utan problem till båda förarna.

Sedan tog vi ut Bimbo. Vi tog henne först ett kort skick men med en sväng så hon inte såg Lena. När jag hade skickat henne så gick jag ännu en bit längre bort och Lena skickade då henne till mig. Hon kom som ett skott. Jag band då upp henne och hon fick vila i 2 minuter.
När jag sedan skulle skicka henne igen så tvekade hon lite men Lena ropade och iväg for hon. (Om ni undrar så har vi små walkitalkies). Jag packade då mina saker och gick fram till första stället jag hade stått och när lena då skicka de henne så tvekade hon inte utan kom som ett skott.

Då satte vi henne i bilen och tog ut Bus. Gjorde 5 skick med henne och hon tvekade inte en enda gång. Hon springer som det gällde livet :)

Tog ut Bimbo och körde 2 skick med henne och denna gången på ca 100 meter med dåld förare. Hon sprang utan att tveka båda gångerna så då slutade vi för dagen.

Är så nöjd med båda hundarna. De är snabba, tysta och nogranna och de älskar verkligen rapporten..

Sedan åkte jag hem. Hundarna fick vila 2 timmar innan vi gav oss av för att träna lite lydnad.

Bimbo:

Framförgåendet - börjar komma mer och mer, hon går ut bra i koppletslängd utan att dra och går ut åt båda hållen :) Bara att jobba vidare.

Fot- lite seg i början men kom igång och gick sedan kanonbra.

Apporten- slänger apporten och går sedan lite fot med henne, går tillbaka till utgångspossitionen och skickar henne apport. Hon går ut fint och tar apporten men mindre lek än vanligt och kommer tillbaka med den. Gjorde detta 5 gånger och det gick kanon!

Inkallning - gjorde en inkallning med ställande och läggande och den satt som om hon inte gjort annat i hela sitt liv :)

Platsen- Tog ut bus oxå och lade dem båda plats medans jag gick utom synhåll, jag kunde dock tjuvkika på dem och de låg som 2 statyer. Kanonskönt!

Tog sedan upp dem efter ca 2 min och sedan lade jag bara Bimbo plats medan jag tränade Fot med Bus! Bimbo låg kanonfint under hela tiden helt tyst och helt stilla :)

Bus:

Fot - Kanonbra gick hon idag, hon var följsam och nogrann och precis så som jag vill att hon ska vara :)

Apport - gjorde likadant som jag gjort med Bimbo och det fungerade kanon, hon sprang ut tog den och kom tillbaka med den i munnen och satte sig.. Nöjd matte :)

Framförgåendet- testade detta på henne idag och hon gjorde det jättebra, visade henne köttbullen och gick sedan därifrån. Satte henne, gav henne fot kommandot och när jag sedan gav henne frammåt kommandot så gick hon ut kanonfint och rakt!! Duktig tjej! Testade det 5 gånger och det gick jättebra så vi slutade där.

Så nöjd med dagen och så nöjd med mina hundar! Nu ligger de båda utslagna och sover på golvet vid mina fötter :)

Skönt med trött hundar. Nu ska jag ta och ta tag i disk och tvätt så jag kan ha ett rent och fint hem tills min man kommer hem från jobbet :)


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards