Aussieringens

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Carina Losenborg - 2 september 2011 16:34

I morse åkte jag till Lena för att träna Rapport :) Vi åkte ut i skogen och började med att ta ut Bus.

Vi började på en raksträcka med en skogsstig och första skicket gjorde jag till Lena inom synhåll. Bus sprang snabbt och bra. Jag förflyttade mig då utom synhåll och efter en stund skickade Lena henne till mig. Ingen tvekan utan hon kom som ett skott. Vi gjorde detta ett par gånger, med olika lång vila och passivitetsträning. Gick kanonbra. Sedan Bytte vi hund till Bimbo och gjorde samma sak med henne! Gick jättebra! Sedan tog vi och flyttade stationerna A var kvar på samma ställe men istället för en stig så gick jag uppför en brant kulle. Skickade henne ett skick med synlig förare och sedan gick jag en bit längre in i skogen. Hon kom som ett juhu.. :)

Dock märktes det att det tog på henne att springa upp och ner för berget så hon blev snabbt trött. Vi tränade mycket och ganska långa stunder med vila och passivitet. Hon tvekade ett par gånger när hon skulle från B-A men kom snabbt på vad hon skulle göra och sprang då bra.

Sedan tog vi Bus igen och tog även henne uppför kullen. Gick jättebra! Hon springer dock så enormt snabbt att man nästan tappar andan. Hon är mycket snabbare än Bimbo och har bättre kondis så det är något som jag måste jobba på med Bimbo.

När båda hundarna var trötta tog vi oss en lång promenad i skogen och letade lite svamp. Hundarna badade i ett gyttjigt dike som vanligt och var mer svarta än vita när vi skulle in i bilen. Lena tog då med mig ner till Lovsjön så de fick bada av sig innan vi åkte hem.


Väl hemma har hundarna vilat men sedan nu ikväll har de fått prova på att springa lite på löpbandet, bara 4 minuter var men i backe och i trav. Båda klarade det bra och Bimbo viftade på svansen hela tiden så det gillade hon verkligen. Nu har båda somnat igen och verkar mycket nöjda med livet.


Imorgon ska jag ge mig ut i skogen på morgonen och se om jag hittar ännu mer svamp som mamma och min moster ska få :) Sedan blir det att åka till Habo imorgon em och fika hos mamma :) Men hundarna ska få ett par långpromenader för nu måste jag börja hårdköra Bimbo om hon ska få igång sin kondition.

Av Carina Losenborg - 2 september 2011 07:45

God morgon! Idag ska jag och hundarna ut och genomföra ännu ett rapportpass i skogen med Lena :) Ska bli roligt att se om det går längre sträckor idag och om den lilla lilla tvekan som fanns är borta. Ska bli riktigt roligt att köra igen. Känns som vi tränar massor just nu o det gör vi oxå. Lättare för mig att träna på fm när Tuva är i skolan än när hon är hemma. Så då planerar man in träning på fm och kunder på em :) Bra jobb jag har eller hur?  :)


Just nu ligger båda hundarna och tuggar ben vid mina fötter och snart är det dax att gå ut med dem men först måste man göra sig snygg, återkommer i em :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards