Aussieringens

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Carina Losenborg - 17 oktober 2011 18:05

Igår var jag o tränade med Elenor och Cinna :) Det var enormt givande och mycket kul att få höra och se hur andra tränar. Jag fick enormt mycket bra tips och råd så nu är jag taggad till tusen.

Idag har jag oxå tränat rapport med båda hundarna, Bus är lite osäker på skicken om man kommer ut på för långt avstånd, då springer hon ut och sedan stannar hon och tittar på mig, sedan kommer hon tillbaka. Så vi har fått minska avståndet med henne och jobba på att stärka hennes självförtroende för att våga springa iväg och lämna mig.

Bimbo hon springer utan problem, även om det är störningar eller vad som än händer så springer hon, vi har testat på långa sträckor och på korta, med lång vila och med kort och hon springer så henne är jag inte det minsat orolig för :) Men med Bus behöver jag komma på något som taggar upp henne så att hon får större dragning. Ska be barnen träna lite med mig varje kväll nu så får vi se om hon kanske kan tagga upp lite till.


Danna veckan ska jag annars jobba ute i Mullsjö på folkhögskolan, jag jobbar ju där 4 veckor om året som datalärare för dövblinda. Dock så kom jag inte så långt idag, jag skulle köra om en lastbil och växlar ner och då hackar bilen till och motorlampan tänds. Var bara att stanna och stänga av bilen. Ringde Björn och talade om i mild panik att bilen inte fungerar, som en räddande ängel så kom han o hjälpte mig. Vi fick bogsera bilen till Mullsjö och lämnade den där på verkstaden så ska de kolla vad som är fel med den. Inget för allvarligt kan man ju hoppas men man vet ju aldrig.. Suck alltid är det något som händer!


Iaf har jag nu ikväll tränat lite snabba lägganden med hundarna. Med bus har jag tränat sitt och ligg men med fart och bimbo har fått träna ställanden och att lägga sig korrekt från stå. Det gick kanonbra!


Annars blir denna veckan dålig på träning eftersom jag jobbar från 8-5 varje dag i mullsjö så är det svårt att komma ifrån.  Men lite ska vi nog hinna med! :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards