Aussieringens

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Carina Losenborg - 23 oktober 2011 17:33

Just hemkommen från träningen i Forserum, idag har jag bara tränat med Bimbo eftersom Bus löper.

Först körde vi fot, stegförflyttningar och sidoförflyttningar. Hon gick bra men hon behöver jobba med att inte komma för långt ifrån mig. Att hamna i rätt position och inte snett eller för långt ifrån, bara att tragla vidare.


Sedan körde vi inkallning, hon har tendens att vilja lägga sig istället för att stanna, vi körde med en boll bakom som belöning men den fock hon bara när hon stannade. Några gånger gjorde hon det kanonfint! Hon har dock bra tempo och bra ställanden o lägganden när hon gör dem.


Sedan körde vi rutan, detta hemska moment soom vi har haft så mycket problem med, Frida, Marie-Louise och Cinna hjälpte mig och tillslut så tyckte både hon o jag det var roligt!! Underbart bara att köra vidare.


Apportering gjorde vi oxå och om jag springer ifrån henne strax innan hon kommer fram till apporten så tar hon den o kommer jättefint.. Nöjd med henne!!


Ska bli roligt att se vad vi kan åstakomma om vi tränar på lite, måste jobba på krypet oxå :)

Av Carina Losenborg - 23 oktober 2011 10:35

Jag sitter och planerar att jag ska ha en kennelträff :) Vad säger ni om det, Jag funderar på februari om det skulle fungera för er? Kolla era almenackor och återkom till mig, med de datum som passar er bäst!

På kennelträffen är alla valpköpare välkomna och även ni som funderar på att skaffa valp under året. Kan vara roligt att träffa alla och se hur valparna i kullarna har blivit!

Iaf så funderar jag på att anordna ett MH för True kullen samtidigt då, så anmäl om ni är intresserade av att göra ett MH.


Annars innehåller denna dagen, lussebak med Ella, Tuva och hennes kompis Wilma. Just nu står degen och jäser :)

I em blir det träning med Bimbo på Forserums BK, Bus får stå över eftersom hon löper, henne ska jag träna senare hemma.


Sedan vill jag grattulera Linny och Anne-Lie till ännu ett 1:a pris i lydnadsklass 1! Stort grattis till er!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards