Aussieringens

Alla inlägg under september 2012

Av Carina Losenborg - 23 september 2012 17:32

Idga har varit en ganska lugn dag men jag har tränat både mig själv o Bus en del. Jag har kört 2 pass på gymmet idag o Sedan har jag varit ute o sprungit med Bus, hon är så skön när man springer med henne, hon lämnar aldrig min sida, precis som när man cyklar med henne.

Så vi har passat på att springande träna, helt om, höger om och vänster om.. även halter under språngmarch. Hon är så enormt lyhörd att man nästan blir tårögd! Vi har även tränat en hel del fjärr o nu kan hon iaf alla byten men jag måste ju stå precis vi henne när hon gör detta, vi ska fortsätta träna på det :)


Jag håller ju oxå på att uppdatera hemsidan men nya bilder på alla valpar och nya texter, så för er sominte läser FB o har en valp från mig så skicka mig gärna bilder på er hund och skriva gärna en liten text på hur just er hund är, vad ni gör o vad hon/han gillar..


Imorgon fyller jag ju år o det ska givetvis inte firas ;) jo kanske men inte så mycket :) Jag ska väl åka o träna lite o jobba resten av dagen :) Hoppas ni alla får en kanonbra söndagskväll o var rädda om varandra..

Av Carina Losenborg - 22 september 2012 16:32

Tänkte att jag skulle börja blogga igen, det har varit lite mycket nu allt som har hänt och allt med Bimbo mm har gjort att jag inte orkat.. iaf så kommer denna blogg nu att uppdateras eftersom jag har bestämt mig för att para Bus vid nästa löp i oktober :) här kommer man kunna följa oss varje dag från parning till valpar o ända tills de levereras :)


Iaf igår var jag o Bus och körde rapport med Lena. Vi började med att jag lämnade Bus med Lena och gick iväg. jag gjorde 2 vinkar och hamnade till slut på ett berg med kanonbra utsikt, bra när man kan kolla när hunden kommer springande och när man kan se på hur de jobbar utan att de ser en..

Bus skickades och sprang hur bra som helst, hon har inga problem med vinklar och hon kom med kanonbra tempo och tvekar inte en sekund. Min duktiga hund.. 
Vi gjorde även eftersök med Lena o hon jobbar såååå bra.. Bus alltså ;)


Lena hjälpte även mig med fjärren, Bus har ju strulat på fjärren, hon har satt sig bra på 1:a kommandot o lagt sig bra men inte velat sätta sig på 3:e kommandot, då tittar hon bara på mig. Så frustrerande.. har tränat detta massor i olika miljöer men olika störningar såsom skott, andra hundar, människor som står o viftar, klappar i händerna, ja allt.. så jag visste inte vad jag skulle tro inför dagens tävling..


I morse när jag vaknade regnade det givetvis och hela vägen upp till Mjölby. Jag anmälde mig och gick sedan en promenad med Bus. Vi blev sedan lottade som nr 7 av 8. 
Vi fick en ganska lång väntan men hade trevligt sällskap av en underbart vacker redmerle bc bla.. 
Vi fick oxå höra att domaren var en mycket sträng domare men rättvis, ja det är ju lika för alla o jag har aldrig tävlat för honom innan så inga problem för mig..


När det var dax för platsen så regnade det inte så värst mycket utan bara lite.. skönt.. Jag lade Bus och vi lämnade hundarna, en mycket lugn plats men vi fick lite extra träning då de i närheten började skjuta, som tur var ingen av hundarna berörda så alla låg lugnt kvar.. Dock fick jag känna av domaren ;) Bus och fler med henne fick avdrag för småsaker, Bus för att hon rullade över på höften, inte fram o tillbaka utan bara en gång ( jag stod precis vi domaren så jag hörde vad han sa om alla :)) Så hon fick en 9:a.. jaja 

Sedan blev det till att stå o vänta i regnet under ett träd för att inte bli så blöt. 
När hund nr 6 går in så öppnar himlen sig :( Nu regnar det mycket, men det är ju sådant man får tåla..


När det väl är dax för mig så går jag in med en bra känsla i kroppen. 
Foten - gör hon kanon men när jag ska göra språngmarch så missuppfattar bus mig på något sätt o springer framåt ett par steg innan hon bromsar in o kommer tillbaka till mig ( hon springer alltså förbi mig) sedan går hon kanon, jag vet inte vad hon fick för sig o hon blev lika förvånad som jag :) Tror hon fick en 8:a ( har lappen i bilen så jag kan inte dubbelkolla;))


Sedan gör vi läggandet under gång, jättefint inga problem..


inkallningen- precis när jag lämnar henne så hör jag att hon skakar på sig, jag var då helt säker på att hon antingen stod eller att hon gick efter mig men när jag vänder mig om så sitter hon sååå fint.. Kallar in henne o hon gör en jättefin inkallning, får dock avdrag för småsaker som t ex att hon sitter fot med en tass i luften.. jaja lite hårt kan jag tycka men lika för alla..

rutan- där får jag göra ett dubbelkommando då hon inte går helt in i rutan vid 1:a kommandot men vid andra gör hon det kanon o står fint kvar..


Apporteringen - här fick jag avdrag för att jag sa stanna innan jag slängde apporten.. hmm får man inte det??? Var det i gamla reglerna kanske??? Men det gör jag alltid så.. ja nerdrag igen men hon hade såååå bra tempo o var så duktig så jag är iaf nöjd med den..


Hoppet - här fick jag oxå göra ett dk.. han vill inte sitta på 1:a kommandot( tror jag det, det öste verkligen ner))) men jättefina hopp iaf :)


Fjärren - nu blev jag skitnervös men hade en plan att jag skulle inte titta på henne utan på skylten bakom.. lägger henne, går ifrån, hon sätter sig bra på första, lägger sig bra på andra, sedan på 3:e så flyttar hon fram något men sitter :)))))) o på sista läggandet ser man på hela henne att hon tycker matte det är skitblött här.. men hon gör det!!! 


SÅÅÅÅÅÅ nöjd med henne!! Hon gjorde det jag bad henne om och hon o jag hade kul på planen!! Fick jättemycket beröm speciellt för hennes fina fotgående.. 

Så glad att det fungerade idag o nu skiter vi i 2:an o riktar in oss på att ta trean i vår när valparna är levererade..  har redan börjat träna på 3:an fjärr ;)


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards