Aussieringens

Alla inlägg under oktober 2012

Av Carina Losenborg - 31 oktober 2012 09:30

Idag ska det hända en massa saker.. jag har redan ätit frukost och varit ute med Bus och sedan ska jag jobba ett par timmar. Men efter det ska jag åka o handla det som jag kommer behöva inför Fitnessfighten, jag vill komma igång nu, har redan tjuvstartat med maten men vill komma igång med träningen oxå :)

Men efter handlingen ska jag ta med Tuva och Casper och åka till badhuset, jag lovade barnen en dag med lite bad så det måste ju hållas. Jag vet inte om jag ska bada eller om jag tar med mig en bok o låter barnen ha kul ifred :)


Sedan blir det mer jobb ikväll :) 


Dagen blir nog en riktigt bra och energigivande dag!!


Bus håller fortfarande på att driva mig till vansinne med sin hunger, måste nog ta o ge henne lite mellanmål i form av äpplen eller annat som inte ger henne fetma.. men jag har svårt att tro att hon inte skulle vara dräktig.. ;)

Av Carina Losenborg - 30 oktober 2012 12:52

Vad är det vi behöver för att vara lyckliga? Kan man finna lycka i de små sakerna i livet eller behöver man att allt faller på plats?? 
Jag tror man kan se lycka från dag till dag, att få gå ut en lång promenad med hunden i vackert höstväder. Att få åka ner till gymmet och träna ett riktigt roligt pass, att få umgås med de jag älskar men mest av allt blir jag lycklig när de runt omkring mig lyckas med de sakerna som de vill och försöker med.. Det är lycka för mig!
Vad är lycka för er??


Bus gör lycklig nästan hela tiden men just nu håller hon på att driva mig till vansinne med sin hunger, hon ska vara med överallt så man snubblar över henne hela tiden, detta bara för att se om det finns något ätbart.. Hon måste vara dräktig för så här hungrig har hon aldrig varit innan, det måste ju betyda något eller vad tror ni?? Idag är det 2 veckor sedan hon parades :) Så jaghoppas man snart kan se om det är så att hon har valpar i sin lilla mage :)

Glöm inte att gå in o rösta på hur många valpar ni tror hon får :) ( här på bloggen till höger)


Av Carina Losenborg - 29 oktober 2012 15:11

Tror jag har väldens knäppaste hund som lyckas charma alla som ser henne.. idag var vi på stationen i Jönköping för att hämta Tuvas kusin som skulle komma med bussen. Vi slår oss ner på en bänk för att vänta. Bus lägger sig jämte mig, men helt plötsligt ser jag hur hon börjar flörta med damen jämte oss, hon tar till alla trick, att rulla över på rygg, vifta lite med sina tassat, hon kryper, hon flörtar med henne.. jag var tvungen att hålla mig för skratt o säga till henne att ligga still, tanten var ingen hunddam så inget kel där inte, då fortsätter hon med nästa.. suck.. ska man skratta eller gråta ;) Men charmig är hon allt..

folk stannar o skrattar iaf gott åt henne så några blev roade iaf..;)


lägger in en gammal bild på Beon o Bus i skogen...


 

Av Carina Losenborg - 29 oktober 2012 11:39

Snålhet, missunsamhet eller girighet är nog det fulaste jag vet. Att pengar betyder enormt mycket för vissa människor vet jag allt för väl och jag kan förstå det i vissa sammanhang men att offra vänskap mm pga pengar kan jag inte förstå. Jag är ingen person som anser pengar är viktigast i världen, visst man behöver dem för att överleva men jag finns alltid där för mina vänner om de behöver mig och då ska aldrig pengar betyda något..


Jag har svårt att förstå när man måste vända på varje krona så att det blir rättvist i varje situation, att man inte kan inse att ibland betyder handling mer än pengar, eller?? Måste man varje gång man träffas räkna ut hur mycket pengar som har gått åt så är man inte vänner enligt mig, eller vad säger ni??


Hur är ni själv? Betyder pengar så mycket att ni känner er förfördelade om det inte blir exakt rätt?? 


Annars mår vi bra här hemma, det är kallt och blåser storm. Bus är lika hungrig som hon har varit de senaste dagarna men lika glad och sprallig som vanligt :)


Av Carina Losenborg - 28 oktober 2012 14:30

Jag har ångest, vill komma igång o träna nu, vill inte må skit längre.. Både jag o Bus känner oss onyttiga, eller om hon känner det vet jag ju inte jag vet mesta att hon är hungrig så idag skänmde jag bort henne med potatis och lax som var över från härromdagen. Kände att hon kunde få städa ur den skålen åt mig så slapp jag ta i det ( är fiskallergiker så jag tar inte i saker där det finns fisk) men oj vad gott hon tyckte det var..

Jag har märkt att hennes mage har blivit så mycket bättre sedan hon blev ensam hund, innan stressåt hon så ingen skulle kunna ta hennes mat men nu kan hon äta lugnt vilket innebär att hon mår mycket bättre :)


Men jag då, jag behöver komma igång med min träning, imorgon ska jag iaf träna på kvällen! Jag längtar verkligen efter att få svettas lite ;) Och på torsdag drar fitnessfighten igång.. då blir det mat var 3:e timme och träning varje dag i 30 dagar :) ska bli så kul men jag vill börja nu och inte om ett par dagar, ja ni vet hur det är när man har bestämt sig för något då vill man bara dra igång och komma igång och inte gå o vänta..


Idag har annars inneburit en massa städning, tvätt av sängkläder o Tuvas dans.. o så promenader förstås ute i det fina vädret med Bus.. jag önskar alla dagar innehöll så här fint väder, friskluft, sol och lite kyla, vad kan man mer önska sig!! Möjligtvis värme och sol då ;))))

Av Carina Losenborg - 27 oktober 2012 16:09

Idag har jag och Bus varit på torget i jönköping, Bus är så lätt ha med sig överallt då hon inte bryr sig om andra hundar eller människor, dock är hon enormt hungrig hela tiden så man får passa på henne så hon inte snor åt sig något. 
Jag har märkt de sista dagarna att hon är hungrig, väldigt hungrig! Så jag hoppas detta är ett tecken på att hon är dräktig, hon brukar aldrig hoppa och försöka sno mat men nu gör hon det, precis som Bimbo brukade göra ;) Jag vill ju inte börja ge henne mer mat redan då hon inte ens har gått 2 veckor och jag inte vet om hon är dräktig så hon får nog överleva på sin mat ett tag till..


Det var kallt på torget men lite shoppat blev det iaf, det blev vantar till mig och Tuva, ett par vinterskor till Tuva, lite ljus och 2 filtar, sedan handlade Tuva lite polkagrisar :) Vi träffade mamma på torget och hon bjöd oss dessutom på lunch! Tack snälla mamma, du är bäst!! :)


Idag har det annars mest blivit städning och tvätt, håller på att tvätta allt från handdukar till Bus filtar, känns som tvätten ständigt fyllt på o aldrig tar slut, konstigt fenomen tycker jag.. hur många tvättmaskiner man tvättar varje dag så tar det aldrig slut det fylls bara på.. suck..


Nehä dax att ta tag i dagen och fortsätta med att städa, såå roligt ;)




Av Carina Losenborg - 25 oktober 2012 09:14

Jag är just hemkommern från en promenad med Bus, var ganska skönt ute idag men kallt. Om man går fort känner man dock inte det :) Bus är min skatt.. hon är helt underbar min lilla pärla.. hon finns alltid vid min vänstra sida, man behöver sällan leta efter henne ;) Idag på promenaden mötte vi flera hundar som totalt skällde ut oss, Bus tittar upp på mig och släpper inte blicken en sekund utan fortsätter bara gå :) Givetvis koppellös eftersom jag numera inte ens orkar ta med mig kopplet på promenaderna.. lat som man är.. ;)


Ibland frågar folk mig om jag ska behålla någon valp från denna kull? Jo det ska jag men inte hemma utan på foder, jag har en kanonbra fodervärd som ska ha en valp.. Sedan om jag vill behålla någon hemma, njä.. kan inte säga att jag är så sugen på en hund till, känns som om det har hänt så mycket under året som gått att jag o Bus behöver ett år till på oss att vara ensamna att få vara bara vi.. Att förlora 2 hundar på 1 år känns verkligen..

Men nu ska vi inte se bakåt utan framåt, jag längtar verkligen efter att få veta om Busan är dräktig eller inte.. spännande värre :)


Men udner tiden som jag väntar på alla underbara valpar så kommer jag ju hålla mig sysselsatt med Fitnessfighten ;)

Av Carina Losenborg - 23 oktober 2012 09:02

Nu är det gjort, jag har anmält mig till fitnessfighten :) Jag ska nu träna en massa o äta väldigt nyttigt i 30 dagar för att få den perfekt kroppen :) Ska bli riktigt roligt även om jag ibland funderar på om jag kommer klara av det?? Ja vem vet? Vill ni läsa om Fitnessfigten är det worldofshapes.com som gäller..


Bus och jag ska nu bli sjukt tränade är tanken så att jag orkar med vardagen och så att hon orkar med sina valpar ;) Någon som vill vara med o köra?? Alltid roligt om vi är fler :) Vi är just nu 2 st som ska köra ihop så får vi se vad vi kan få för resultat, men om man tittar på hemsidan och på dem som jag mött som har kört FF så är  skillnaden enorm.. Ska bli riktigt roligt att se vad en månad kan göra..


Annars händer inte så mycket här idag, jag ska jobba fram till det är dax för Tuvas simhopp och även kvällen innebär jobb. Jag ska inte träna idag eftersom jag inte mått så bra, kroppen vill inte just nu men en förkyldning i kroppen men jag hoppas på att den snart är över så att jag kan träna igen, man får abstinens när man inte tränar.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards