Aussieringens

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Hit och dit och fram och tillbaka..

Av Carina Losenborg - 27 juli 2013 13:03

Ibland måste man bara skratta åt sig själv :) 


Igår var jag uppe på JBK för att träffa Ulrika och träna lite agility. Jag är just nu hundvakt åt en ung aussiehane (Thure) så han och Bus satt bak i buren. När vi kommer fram packar jag ihop mina saker och kommer på mig själv innan jag öppnar buren att jag inte vet hur Thure kommer göra.. vad är han vad vid??

Så säger till hundarna att stanna samtidigt som jag tar fram deras koppel. säger stanna igen o öppnar burdörren lite.. 2 hundar trycker då som tokar på att få komma ut, jag stänger snabbt igen o säger stanna igen.. hmm Bus vet jag ju att hon stannar vid min sida men bäst att få på Thure ett koppel kanske?? 

Sagt o gjort så öppnar jag buren lite och får på Thure sitt koppel, sedan innan jag hinner blinka har jag 2 hundar vid mina fötter.. en i koppel o en okopplad.. Bus skäller hysteriskt för detta är ju stället där man tränar o det är ju kul.. hon taggar igång Thure som ser sig omkring för att se vad Bus skäller på.. jag tar då Bus koppel och håller fram men hon står inte stilla en minut o då ser thure halsbandet jag håller i.. o det ska man ju stoppa huvudet i eller??? efter mycket om och men får jag tillslut på Bus sitt halsband.. 2 hundar i koppel, genomsvett o lite smått stressad ;)


Tar tag i min kasse med saker o kommer på att jag ska låsa bilen, då ser hundarna att lite längre fram finns det gräs o kastar sig handlöst framåt.. Carina kommer som en liten ballong efter.. får stopp på hundarna och låser bilen.. börjar gå mot agilitybanan med en skällande hoppande Bus och en Thure som har hittat fler roliga saker att lukta på längre fram o drar ditåt.. Inser i detta ögonblick att jag har flera personer som står o tittar roat på mig.. detta kan bero på att det ser ut som om jag inte har någon koll eller pil på hundarna..

Sträcker då lite på mig och rättar till kopplena som har trasslat sig runt mig och runt 2 yra glada hundar.. ja ja tänker jag det bjuder jag på.. så varsegoda till er som såg mig :)


Agilityträningen går iaf jättebra, inte till en början då Bus var övertaggad och hoppade, skällde och missade varje kontaktfällt som fanns men när hon precis som jag fick nog av värmen, så fungerade hon jättebra. Hennes enda problem är jag o min dåliga handling.. o min långsamma fart.. skulle behöver springa dubbelt så fort o våga lita på henne dubbelt så mycket.. 

Jag hade iaf 2 mycket trötta och nöjda hundar när jag kom hem :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards