Aussieringens

Alla inlägg under januari 2014

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31

Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni??

Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)


Hon är så duktig! På söndag tävlar de både från 1 meter och från 3 meter.


Från 1 meter gör de 4 hopp, 2 obligatoriska, huvudhopp framåt och bakåt eller ljushopp som vi kallar dem.

Sedan har de 2 valfria hopp, Tuva ska göra tyska hoppet i pik och en och en halv volt framåt i gruppering..


Från 3 meter har de samma 2 obligatoriska hopp och ett valfritt, då ska hon göra en och en halv volt framåt i gruppering



    en och en halv från 3:an från en annan tävling :)

Av Carina Losenborg - 30 januari 2014 09:36

Bus och jag har en ny rutin.. jag fick när jag fyllde 40 en juicepress och den använder jag flitigt.. så gott att kunna göra sin egna juice och lyxigt.. 
Så detta gör jag i princip varje morgon.. använder mig av allt möjligt från äpplen, morötter, ingefära mm allt ekologiskt givetvis :)

Jag dricker juicen och Bus äter upp det som blir över av grönsakerna/frukten.. hon älskar det! Man kan inte ge henne en morotsbit den äter hon inte men är den körd genom juicepressen älskar hon det.. ;)

Konstiga hund!

Det enda hon hittills har ratat är broccoli det äter hon inte.. 


Vi satsar helt på ekologiska grönsaker för jag varken vill eller kan stoppa i mig själv, mina barn eller min hund gift i de mängder som finns i vanlig mat.. 
Man hör ofta hur hundägare har problem med att ge sin hund det ena eller det andra, på konserveringsmedel, blekmedel på ben eller vad det nu kan vara.. men våra hundar lever 10-15 år men vi själva lever 70-90 år.. och vi stoppar i oss obegränsat med gifter.. vi proppar i oss fett, socker, konserveringsmedel, färgämnen och ovanpå det kommer alla besprutningsmedel.. usch säger jag.. jag vill inte ha det i min kropp och vill absolut inte att mina barn äter det.

Av Carina Losenborg - 29 januari 2014 13:16

Vet att blogga inte varit mitt dagliga inslag på sista tiden.. men mitt liv har bestått av så mycket annat som helt har tagit över mina tankar o handlingar.

Just nu hoppas jag på att allt som har hänt under förra året ska vara över och att vi alla kan gå vidare med våra liv. 


Det finns ett talesätt som är det finns din version, min version och sanningen.. och så är det nog för alla. Man hamnar i sin egna version av saker och det är den man berättar och håller fast vid men man ska inte glömma att det finns 2 versioner till. Om man ska få veta sanningen så ska man nog ta till sig bådas versioner.


Jag är inte en person som vill göra personliga angrepp via nätet, jag tänker inte sjukna till att smutskasta någon vad jag än tycker om dem.. Kommer aldrig sjunka så lågt. Jag kommer även i fortsättningen sköta mitt och har någon problem med det får de gärna ta det direkt med mig.

Jag har under hela mitt liv försökt vara rak och säga vad jag tycker och tänker, jag hatar när människor säger en sak till en och en annan bakom din rygg, det är bara fega människor som gör så.. att inte våga stå för sina åsikter, man behöver inte smutskasta och baktala människor för att få respons och känna sig uppskattad. Men för vissa är det tydligen så. Att ljuga, förvränga sanningen eller att bara tala om vissa delar av sanningen är vanligt och vi ser det varje dag från både privatpersoner och media.. 

Jag har lärt mig en stor läxa.. man ska inte tro på allt som skrivs inte ens av pressen.. man ska vara kritisk och inse att det är en åsikt och att man aldrig får veta hela sanningen.. att hänga ut, förtala och förnerdra människor via nätet pga att man tror sig veta sanningen är inte ok.. 
Hela vårt samhälle är uppbyggt av att all information vi söker är tillgänglig men är det av godo?? Har vi för mycket information? Kan man sålla ut vad som är riktigt och inte? Är vi tillräckligt kritiska?
Delar vi ut information utan att veta om det är sant eller inte?? Bidrar vi till att förstöra livet för oskyldiga människor? Vad är sant och inte? Ja du det är inte så lätt men att vara kritisk är en början iaf..


Jag har under ett års tid blivit anklagad för en massa saker, det är en version av en upplevelse där personen i fråga hade bestämt sig från dag nr 1 att det var mitt fel och att jag hade skapat detta problem med vilje..

Jag har massa information som skulle få er alla att häpna men väljer att inte dela ut den. Det gör ingen skillnad, det är bara ointressant, det gynnar ingen utom möjligen djävulen som ibland sitter på min axel men jag väljer att titta åt det andra hållet och se ängeln som säger till mig att vända andra kinden till, att gå till motangrepp gör aldrig någon glad..

Så till er alla som är nyfikna på min version så tyvärr.. känner ni mig så vet ni den och för er som inte känner mig får helt enkelt ta mig som jag är.. for better or worse!


Sedan vill jag bara tacka alla som har hjälp mig under året, kommit med hjälp och orkat lyssna på mig! Till alla som skickat mail och sms och skickat uppmuntran via fb. Ni är underbara!! Vad hade jag gjort utan er??
Mest av allt vill jag tacka min familj som stått ut med mig, men oxå mina vänner! Ni har varit mitt stöd, mitt bollplank och verkligen ställt upp!! TACK!!!!  



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards