Aussieringens

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Bus på kurs

Av Carina Losenborg - 20 augusti 2010 08:25

Igår var det dax för Bus att gå kurs i Agility. Hon började en nybörjarkurs för Ulrika uppe på Jbk.

Vi åkte upp ganska tidigt för att kunna gå en sväng innan träningen och jag tog bara med Bus, detta tycker hon är mycket märkligt när jag gör men gillar det skarpt. Iaf tog vi oss en skogspromenad och möte sedan upp de andra kursdeltagarna vid klubbstugan.
Bus är mycket enkel att ha med sig det räcker att man säger till henne att hon ska ligga stilla så gör hon det, andra hundar kan försöka nosa på henne men hon ligger, min duktiga tjej.

Iaf så gick vi ut och skulle gå igenom alla hinder, vi hade 3 stationen.
station nr 1 kort tunnel, lång tunnel och platttunnel - inga var några problem för bus, Hon har dock mer problem om man bara står och försöker få henne att gå in, det går bättre om man springer och bara säger genom då springer hon rakt igenom utan problem.

Station nr 2 hopp, däcket och långhoppet - Inte heller där har hon några problem utan tar alltihop men vill ibland hoppa brevid på däcket så det måste vi träna mer på. Körde lite kombinationer på hopp oxå och hon tar det man visar henne.

Station nr 3 balans, A-hindret och vippen -  hon tar dessa utan problem och är inte rädd för gungbrädan så det lovar gott inför framtiden.

Efter träningen gick jag av henne och stretchade henne!

Nästa vecka kommer vi inte vara med på kursen då har jag andra saker för mig

:( men de ska gå igenom slalom då och det kan vi ju träna hemma i trädgården :)


Bus är duktig och det är roligt att bara åka och träna med henne, det som jag gillar mest hon henne är hennes följsamhet, ett bra ord när det gäller hundar! (men inte människor) Hon är enormt roligt och glad och tar allt man ger henne, hon är enkel att jobba med och uppmärksam. En mycket rolig hund!

Ska lägga mycket energi på henne under hösten och våren, tanken är att hon ska kunna starta båda agility och lydnad i vår. Då kommer ju inte Bimbo kunna tävla pga valpar så då är de Bus och Beon som ska tävlas och tränas.



 
 
Ingen bild

Ingrid

20 augusti 2010 08:59

Låter lovande för framtiden. grattis till en så bra hund.

Carina Losenborg

20 augusti 2010 09:03

Ja du vet ju hur hon är! Bara igår hade jag 2 st som ville ta med henne hem :)

 
Emma

Emma

20 augusti 2010 11:29

Hon är så duktig lilla Bus! Tror hon har en bra framtid som agilityhund =)

http://canecorso.bloggplatsen.se

Carina Losenborg

20 augusti 2010 13:34

Ja det tror jag oxå, hon gillar ju att hoppa :)

 
Ingen bild

Marita

20 augusti 2010 12:19

Vad roligt det låter med agilitykurs! Det får det nog bli för våran del också framåt. Jag köpte en barntunnel från ikea på loppis förra helgen och Vilda springer igenom den som ett jehhuu!!! Totalt orädd! Hahahha, hon tycker det är superroligt. Bådar gott va?!

Carina Losenborg

20 augusti 2010 13:33

Ja det är ju kanon :) Hoppas hon har ärvt sin mammas talang då kommer hon bli grym på agility :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards