Aussieringens

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Agilityträning

Av Carina Losenborg - 3 november 2010 14:15

Gick ut och satte upp ett 12 pinnars slalom, 2 hopp hinder och en tunnel.. gjorde en liten bana son bestod i först de båda hopp hindrena sedan en tunnel och sedan slalom, men slalomet och hindrena stod parallellt med varandra.. iaf så tog jag först ut..


Bimbo och körde ingångar med henne, märks på henne att vi kört mycket lydnad då hon helst vill gå fot med mig istället för att köra slalom men tillslut fick vi till det riktigt bra, sedan körde vi tunnel och slalom, gick oxå bra tillslut efter lite upprepning, då körde vi hela banan med hopp, hopp, tunnel och slalom och det körde vi ca 3 gånger och det gick kanon..


Bus började jag med slalomet, hon går jättesnabbt och bra i slalomet, mycket bättre än vad jag trodde hon skulle gå.. fuskar ibland men säger man då nej rättar hon till sig själv!! Duktig tjej!

Körde sedan framåtsändande med henne. Satte henne och körde henne fram över de 2 hindrena och i slutet fanns det godis. Hon går jättebra på detta och är snabb men hon slarvar när hon hoppar och river därför en hel del. Jobbar just nu på att hon ska vara med noggrann med hindrena och inte bara slänga sig över dem. Hon blir bättre men behöver mer träning.


Jag ska låta banan stå uppe ett tag och träna varje dag så kanske jag får till det tillslut, jag skulle bara behöva ett däck oxå så skulle lyckan vara gjord.. :)

Jag behöver säkra ingångar i slalomet, jag blir nervös för jag vet att det strular och då märker jag det på Bimbo. Måste jobba mycket på detta. Någon som har något förslag till hur man får säkra ingångar???
 

Kontaktfälten tar båda hundarna och Bimbo är kanon på detta. Hon är mycket noggrann.. Bus har mer flyg i sig och där får man vara noggrann så hon tar dem..


Ser just nu fram emot tävlingen i Varberg, där ska jag bara tävla Bimbo för Bus är för ung för att tävlas. Hon ska ha sin första officiella start den 29:e Januari..

 
 
Ulrika-Atlas

Ulrika-Atlas

3 november 2010 14:46

Jag skulle träna ingången med att göra ingången tydligare för dom. Att du breddar de två första pinnarna så att det framifrån ser ut som de står bredvid vandra men det är smalare och den andra pinnen står längre bak =) Svårt att förklara märker jag ;o) Hoppas du förstår nåt.. Så träna bara två pinnar när du tränar ingången.. Om du inte väljer att sätta slalomet som Emma gjorde med Diva då kan du ha fler pinnar =)

http://atlasblogg.blogspot.com

Carina Losenborg

3 november 2010 15:02

D fng visa mig ;) Kram c

 
Ingen bild

Helene

3 november 2010 14:47

Vad roligt . Jag håller på med en ny stor hundgård med värme isolerat hus. . Sen ska jag bygga en agility bana så jag behöver hjälp från en kunnig.. Däck kan man få på Lidheds i huskvarna . där brukar jag fråga och jag har alltid fått. Mvh Helene

Carina Losenborg

3 november 2010 15:01

å va bra då kommer jag o tränar hos dig :)
Kram!

 
Ingen bild

emma swärd

3 november 2010 22:43

Hej! Jag har precis tränat in mitt slalom med Disa så vi har provat alla möjliga sätt nu ;) Äntligen hittat ett som passat oss. Jag kan dela med mig av dem ;) Varberg säger du? Kul! Dit ska jag med :D

Carina Losenborg

4 november 2010 08:37

Å vad roligt att du ska till varberg :)Då får vi ta o prata lite :) Du får jättegärna dela med dig av dina tips, de ser jag fram emot..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards