Aussieringens

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Carina Losenborg - 7 oktober 2010 12:42

Dagens träning blev ett släktkalas :) Vi var bara 3 modiga tjejer som vågade/kunde komma ut i regnet för att träna idag. Jag tränade bara Bimbo och körde egentligen bara rutan och inkallningen eftersom det är det hon sämst på.

Men hon var lite okoncetrerad då en av hennes valpar Vilda var med samt Ville en av Beons valpar. Så hon var uppmärksam på dem istället. :) Bimbo älskar ju valpar! Det var så roligt att se dem och det blev ju ett riktigt släktkalas då det fanns flera generationer på plats. Valparna var enormt duktiga båda 2 så de kommer bli riktigt bra!! Kul att de vill träna och tävla med sina hundar!


Rutan gick iaf riktigt bra idag och det gjorde ställandet oxå efter ett tag. Behövde iaf inga dubbelkommandon. :) är faktiskt riktigt nöjd med henne för det regnade ordentligt och planen var helt vattensjuk. Hon var seg i lägganden idag men jag hade täcke på henne så det bekymrade henne lite..


Beon fick oxå träffa sin son, han var lite intressant först för att sedan gå över i helt ointresse.. man ser på honom att han funderar på vad han ska göra med dessa små saker.. Hmmm ser ut som en hund men är konstig och luktar konstigt.. :) Släppte sedan ut bus hon blev genast lektant som vanligt :)


Sedan åkte jag hem o bytte kläder och har sedan varit en sväng på A6 och handlat regnkläder till Tuva, hon behövde nya skor oxå så jag köpte 2 par som hon ska få prova när hon kommer hem från skolan.

Sedan i em är det jobb som gäller men det har varit skönt att ha en förmiddag ledigt, man behöver vara ledig ibland oxå annars orkar man inte jobba :)


Av Carina Losenborg - 7 oktober 2010 08:15

Usch idag vräker regnet ner och jag som har ledgt nu på förmiddagen och ska träna hund.. vill träna och vill träffa mina goa vänner men är så trött på allt regn.. flera som inte kommer idag pga regn men mig stoppar det inte, tror det är viktigt att träna i regn oxå eftersom man då kan lära hunden att den sa göra kommandona i alla väder inte bara när det är torrt och varmt.. Men om jag ska vara ärlig så gillar inte jag detta så mycket, utan hade hellre haft sol.


På lördag är det ju dax för tävling igen med Bimbo och det ser jag fram emot.. jag ser oxå fram emot att åka upp till linköping imorgon och träna hund med Tomas. Han hjälper alltid mig så mycket och det blir så bra efter jag har fått en genomkörare av honom! Han är väldigt duktig och bra för mig!


Känner oxå att jag vill ut och spåra, främst med Bimbo eftersom det är hon som ska tävla men de andra hundarna behöver det oxå. Idag blir det nog bara träning med Bimbo men imorgon blir det träning med alla hundarna..


Bus ska ta det lugnt hon sträckte sig härrom dagen när vi var i skogen så jag har varit inne och tryckt bort den men det innebär att hon får ta det lugnt denna veckan. Hon ligger just nu vid mina fötter och bara är :) Hon är sååå go min lilla bus :)
Beon borde jag döpa om till Bus han oxå.. när man vaknar på morgonen är han full av energi.. man ser i hans ögon hur det glittrar av lycka. Han brukar därefter slänga sig över Bimbo eller Bus och bita i dem för att försöka få dem att leka med honom.. de andra kan ligga och sova men han ger dem så tjuvnyp tills någon av dem ger med sig och leker med honom.. suck.. jag som inte vill att de ska leka inne, då får man säga till honom fera gånger och oj vad han tycker man är tråkg då.. Ibland får man tom släppa ut dem i hundgården bara för att han ska få leka av sig.. Men han är härlig min lilla Beon..


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards